diumenge, 25 de novembre del 2012

ESCRIT NOVA JUNTA DIRECTIVA


Eixos de treball per a la Junta Directiva de l’ampa
del col·legi públic Manuel González Martí, de Benifaraig (2012)
Presidenta: Núria Paricio. Vicepresidenta: Susanna Soriano. Secretari: Rafa Miralles. Tresorera: Inma Montesinos. Vocals: Paco Armero, Javier del Puerto, Javier Galindo, Isidro Guardia, Maria Lozano, Ferran Martínez, Olga Puchol, Sandra Roig, Sergio Rueda, Javier Roselló.

QUINA ESCOLA?
DEFENSA DE L’ESCOLA PÚBLICA. L'escola pública no és l'escola de l'administració sinó la dels ciutadans i ciutadanes que exerceixen el seu dret a una educació digna. L'escola pública és un espai d'ensenyament i aprenentatge que ha de garantir el desenvolupament personal i el bé comú. Per als nostres fills i filles volem una escola inclusiva, democràtica i de qualitat. L’educació passa moments difícils i té un futur incert, condicionat per les retallades econòmiques i altres mesures que afavoreixen l'ensenyament privat. Defensem el model públic i ens oposem als atacs que patim, tant materials com de drets. Volem col·laborar per millorar el present de l’escola i per a construir el seu futur.

SER COMUNITAT, FER COMUNITAT. La comunitat educativa de Benifaraig està integrada pels agents —treballadores i treballadors docents i no docents, estudiants, famílies...— que intervenen en aquest entorn. Des de l’ampa volem ajudar a consolidar una comunitat educativa forta i conscient de la riquesa i les possibilitats de la seua diversitat. El Manuel González Martí suma l'aportació cultural i social de les pedanies de Benifaraig, Borbotó, Carpesa, Poble Nou,  Cases de Bàrcena i Massarojos, així com de població escolar provinent del nord de la ciutat de València i d’altres localitats de l’Horta Nord: Vinalesa, Montcada, Tavernes Blanques... El reconeixement de les característiques comunes i dels trets diferencials d’aquests nuclis ajudarà a millorar la convivència i a millorar els vincles socials que acaben enfortint l'escola.
UNA ESCOLA AMB VINCLES SOCIALS. La nostra escola no pot estar aïllada del món. Ara més que mai l'acció ciutadana s'articula en xarxes i les possibilitats de constituir-se en comunitats d'aprenentatge actives que milloren l'educació pública es multipliquen si interactuem amb altres escoles, altres ampes i entitats ciutadanes. Volem formar part d'aqueixa xarxa d'intercanvis i trobades cíviques per a defensar i promoure el model d’escola pel que apostem. Reforçarem els vincles amb Fapa-València, el moviment Escola Valenciana, les Plataformes per l'ensenyament públic i altres associacions que treballen pel dret a una educació integral, no excloent ni elitista.
QUINS EIXOS?
TRANSPARÈNCIA. L’Ampa que volem exigeix transparència en la gestió i que els processos de decisió siguen deliberatius i assemblearis. Per això, les reunions de la junta directiva són obertes. Els representants de l’ampa en el consell escolar no prenen decisions al marge de la discusió i la votació en l’assemblea. La directiva de l’ampa té una funció representativa però la voluntat de l’ampa es construeix amb l'aportació de totes les persones que en formen part. En la nova etapa insistirem en aquesta dinàmica i esmenarem les inèrcies que dificulten aquesta tasca. Promourem encara més els espais reals —debats oberts— i virtuals —el bloc— per a l’intercanvi d’informació, la trobada i el debat.

PARTICIPACIÓ. L’ampa és un espai de participació de les famílies en la vida escolar. La implicació de les famílies en l’escola contribueix a millorar les condicions d'aprenentatge de l'alumnat i a revitalitzar el sentit de l'educació pública. No confonem la participació amb la mera labor assistencial al dictat de propostes d’altres sectors. Participar en l'escola és aportar idees i contribuir al projecte educatiu del centre des de la responsabilitat i el compromís com agents actius en la comunitat escolar. Volem col·laborar amb el professorat conscients que som agents que des de fora de l’aula tenim la responsabilitat de contribuir a la millora de l’educació. En les actuals circumstàncies, som conscients que cal optimitzar els canals i fòrums de participació.

COMPROMÍS. L’ampa que volem exigeix compromís. Amb les aportacions i el temps que cadascú puga oferir anirem teixint entre totes i tots un projecte col·lectiu. L'assistència a les assemblees, la participació a través del correu electrònic i el bloc són vies per a dinamitzar la informació i les propostes. D’igual manera, la participació en convocatòries educatives, festives, lúdiques, reivindicatives o culturals fa efectiu el compromís amb el present i el futur de l’escola. Defendrem els drets de cadascun dels xiquets i xiquetes del col·legi de Benifaraig perquè el patiment de qualsevol d'ells ens afecta a tots. Volem impulsar la formació i la reflexió crítica sobre la responsabilitat educativa de les famílies i promoure amb l'alumnat activitats compensadores que desenvolupen la seua creativitat, les expressions múltiples i el compromís amb l’entorn natural, social i cultural de l’escola.
Benifaraig, novembre de 2012

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada